Międzyszkolna sieć współpracy
Nasza szkoła ponownie zakwalifikowała się do programu Rządowego „Aktywna Tablica” tym razem dla uczniów ze SPE”. W ramach działań podjętych w tym programie w roku szkolnym 2022/23 wyposażyliśmy dwie sale do zajęć: jedna do zajęć indywidualnych, a druga do zajęć grupowych w nowoczesne monitory interaktywne 65 i 75 calowe wraz z aplikacjami terapeutycznymi:
- Program multimedialny: Potrafię. Obszar matematyczny mTalent
- Program multimedialny Czytanie SY-LA-BA-MI 1 i 2 Pakiet Ekspert mTalent
- Program multimedialny Koncentracja i pamięć mTalent
- Program multimedialny Ortografia mTalent
- Program multimedialny Percepcja słuchowa mTalent
- Program multimedialny Percepcja wzrokowa mTalent
- Program multimedialny Trudności w pisaniu I mTalent
- Program multimedialny Zajęcia logopedyczne 1 i 2 Pakiet Ekspert mTalent
- Program multimedialny Zajęcia logopedyczne dla młodzieży i dorosłych mTalent
- Program multimedialny: Rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych
- Program multimedialny: Będzie dobrze
Programy są wykorzystywane na zajęciach specjalistycznych indywidualnych i grupowych oraz w klasach ogólnych i integracyjnych.
Nasi nauczyciele działają w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu ze szkołami:
- Dwujęzyczną Niepubliczną Szkołą Podstawową NOVUM w Wołominie,
- Zespół Szkolno-Przedszkolny w Leśniakowiźnie,
- Szkołą Podstawową nr 6 w Ząbkach.
Scenariusze zajęć nauczycieli SP4 z wykorzystaniem programów multimedialnych zakupionych w ramach projektu „Aktywna Tablica 2023” dla szkół kształcących uczniów ze SPE w roku szkolnym 2022/23:
LISTOPAD
- SCENARIUSZ ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH DLA UCZNIA KLASY 1 – K. Supranowicz (logopedia)
- SCENARIUSZ ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH PRZEPROWADZONY DLA UCZNIA Z AFAZJĄ Z WYKORZYSTANIEM NARZĘDZI TIK – M. Czeżyk-Czyżycka (koncentracja i pamięć, percepcja słuchowa i wzrokowa)
GRUDZIEŃ
- GRUPOWE ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE EMOCJONALNO-SPOŁECZNE DLA UCZNIÓW KLAS 1-3 ZE SPEKTRUM AUTYZMU (lekcja otwarta) – A. Czuba (kompetencje kluczowe)
- M. Kurek (obszar matematyczny kl. 4i)
STYCZEŃ
- SCENARIUSZ ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH W KLASIE 5 – M. Nowak-Boruc (logopedia)
- SCENARIUSZ ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH DLA UCZNIA KLASY 6 – A. Rygało (rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych)
- SCENARIUSZ ZAJĘĆ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH Z UŻYCIEM MONITORA INTERAKTYWNEGO W KLASIE 1 – D. Melan. A. Borkowska (sylabowanie)
LUTY
MARZEC
- SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH – J. Gołaszewska (ortografia)
- SCENARIUSZ ZAJĘĆ SZKOLNYCH – E. Lewandowska (koncentracja i pamięć)
KWIECIEŃ
MAJ
- SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z PEDAGOGIEM SZKOLNYM (lekcja otwarta) – K. Portacha (będzie dobrze)
- E. Kaczyńska (obszar matematyczny kl. 7i)