Aktualności ZS4

Wycieczka na Roztocze

W dniach 6-9 czerwca 2022 r. uczniowie klasy 8a, 8b, 8i i 7i Szkoły Podstawowej nr 4 im. Marynarki Wojennej RP wzięli udział w wycieczce na urokliwe Roztocze. Opiekę nad 49-osobową grupą sprawowały wychowawczynie:  Katarzyna Pułanecka, Mariola Sobolewska, Agnieszka Kurowicka i Beata Mrozowska.

Pierwszym punktem programu była wizyta w Lublinie, po którym przez trzy godziny oprowadzała nas doświadczona pani przewodnik, serwując wiadomości historyczne oraz legendy dotyczące tego miasta. Następnie, po zakwaterowaniu w hotelu OSiR w Zamościu, poznaliśmy również architekturę tego grodu.

We wtorek udaliśmy się do Zwierzyńca, poznając ciekawostki  tego urokliwego miasteczka, m.in. barokowy Kościół „na wodzie”.   Następnie udaliśmy się na wędrówkę szlakiem szumów, czyli małych wodospadów,  na rzece  Tanwii. „Chłonęliśmy”  przyrodę tego regionu i w  ciszy słuchaliśmy  śpiewu ptaków.

Trzeciego dnia czekała nas wielka niespodzianka i spory  wysiłek – spływ kajakowy rzeką Wieprz. Wszyscy ubrani w kamizelki ratunkowe i pod opieką ratowników przepłynęliśmy około 8 km meandrującym potokiem.  Podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy i pokonywaliśmy własne fizyczne słabości, aby dotrzeć do celu – stanicy „Bagno”.  Po sportowych wyczynach pełni wrażeń i głodni udaliśmy się na ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski.

Czwartego dnia pożegnaliśmy gościnny Zamość i udaliśmy się do Kazimierza Dolnego. W punkcie widokowym na  Górze Trzech Krzyży  mogliśmy podziwiać panoramę miasta zwanego  „perłą renesansu” i wykonać pamiątkowe zdjęcia.  Następnie udaliśmy się do serca grodu – znajdującego się niedaleko Wisły Starego Miasta.

Wycieczka bardzo zintegrowała zespoły klasowe. Stanowiła jednocześnie doskonałą żywą lekcję: historii, sztuki, geografii oraz wychowania  fizycznego.