Torun 4

Wycieczka do Torunia

24 października 2013 roku klasy Va, V b i VI b pod opieką p. Ligęzy, p. Piaseckiej, p. Kowalewskiej i p. Szulim wybrały się na wycieczkę do Torunia.

Z Wołomina wyjechaliśmy o godz. 7.00. Po 3 godzinach dotarliśmy na miejsce. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Planetarium, w którym obejrzeliśmy ciekawy film o kosmosie. Następnie zwiedzaliśmy Muzeum im. Mikołaja Kopernika, w którym mieszkał, żył i pracował. Kolejnym punktem naszego zwiedzania było Muzeum Piernika. Można było tam samodzielnie upiec piernik i tak też właśnie zrobiliśmy. Następnie udaliśmy się na zakupy. Po zakupieniu pamiątek pojechaliśmy do Domu Pielgrzyma, w którym mieszkaliśmy. Zjedliśmy kolację, a potem mieliśmy czas na przygotowanie skeczy i kalamburów. Wieczór upłynął w miłej atmosferze.

Następnego dnia wstaliśmy o 7.00, spakowaliśmy swoje bagaże i zanieśliśmy je do autokaru. Po tym poszliśmy na śniadanie. Pierwszym celem wycieczki w drugim dniu była Katedra Św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty. Cały kościół zwiedziliśmy z panią przewodnik. Następnym punktem był zamek w Golubiu Dobrzyniu. Przed zamkiem strzelaliśmy z łuków i rzucaliśmy toporem. Po tych przyjemnościach poszliśmy zwiedzać zamek z panią przewodnik. Zwiedziliśmy między innymi salę tortur, kaplicę i schody, po których , gdy się wchodzi, nie można oglądać się do tyłu. Wtedy nadszedł czas na ognisko połączone z pieczeniem kiełbasek. Po ognisku pojechaliśmy do stadniny, gdzie mogliśmy czesać konie i na nich jeździć. Po tych wszystkich atrakcjach wracaliśmy już do Wołomina. To była bardzo udana wycieczka.