2022 6 16 Zakopane 003

Uczniowie zwiedzają małopolskę

W dniach 16-20 maja 2022r. klasy VIi, VIb, VIIa i VIIb wraz z wychowawcami p. Beatą Jóźwiak , p. Marzeną Kwiecińską, p. Lidią Szlachtą i p. Przemysławem Strzelczykiem uczestniczyły w zielonej szkole w Zakopanem.

Wyjechaliśmy wczesnym rankiem. Około godziny 13 byliśmy już w Krakowie, gdzie wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Wawel, katedrę z dzwonem Zygmunta, smoczą jamę, przy której usłyszeliśmy legendę o smoku wawelskim, przepiękny rynek i krakowskie sukiennice. Zmęczeni podróżą i zwiedzaniem dotarliśmy do Poronina, gdzie zakwaterowaliśmy się w „Pokojach Gościnnych Ewa” u Państwa Rybków. Obiadokolacja smakowała wyśmienicie.

Następnego dnia po śniadaniu zabraliśmy suchy prowiant i ruszyliśmy nad Morskie Oko. Kolejny dzień przywitał nas przepiękną pogodą. Po śniadaniu poddaliśmy się relaksowi w Termach Gorący Potok w Szaflarach. Kolejna atrakcją w tym dniu był wjazd wyciągiem krzesełkowym z Polany Szymoszkowej na Gubałówkę. Podziwialiśmy z góry panoramę Zakopanego. Spacerkiem doszliśmy do miejsca, w którym był wyznaczony szlak zejścia z Gubałówki. Tę trudność pokonaliśmy z uśmiechem, chociaż nie było to łatwe ze względu na strome zejście. Po powrocie do pensjonatu czekała na nas wspaniała kolacja, grill i dyskoteka. Zobaczyliśmy również występ Indianina z Boliwii w tradycyjnym stroju.

Następnego dnia czekała nas wyprawa do Doliny Kościeliskiej. Wraz z przewodnikiem wędrowaliśmy i podziwialiśmy widoki. W drodze powrotnej zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. W tym dniu gościliśmy w Karczmie Muzykanckiej, gdzie zajadaliśmy się pizzą i słuchaliśmy na żywo kapeli góralskiej.

Ostatniego dnia pobudka była bardzo wcześnie, bo w drodze powrotnej do domu czekało nas jeszcze zwiedzanie Kopalni Soli w Bochni. Poznaliśmy jej wnętrze wraz z kaplicą św. Kingi. Jechaliśmy kolejką podziemną i słuchaliśmy wielu ciekawych opowieści dotyczących historii kopalni. Zobaczyliśmy podziemną restaurację, plac zabaw i boisko do gry w piłkę.

W drodze powrotnej zajechaliśmy do Skarżyska Kamiennej, gdzie mogliśmy zobaczyć kopię Ostrej Bramy jaka jest w Wilnie.

Do Wołomina wróciliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi. Uczniowie z uśmiechami na twarzach witali się ze swoimi rodzicami. Mamy nadzieję, że kolejny wyjazd już w przyszłym roku szkolnym.