Zwyciezca Kat. B – Maja Dybka 749x500

„Troska o wodę” Mamy to!

Z wielką radością pragniemy poinformować społeczność naszej „Czwórki”, że mamy wielu laureatów gminnego konkursu Urzędu Miasta i PWiK Sp.z o. o. w Wołominie!

Jury brało pod uwagę przede wszystkim kreatywność i staranność prac, nawiązanie do tematu konkursu oraz samodzielne wykonanie.

Kategoria A – dla uczniów szkół podstawowych kl. I-III:

Zwycięzca – Jan Urbaniak (kl. III A – Szkoła Podstawowa nr 4 w Wołominie)
Wyróżnienia: Bianka Rydzewska (kl. III A – Szkoła Podstawowa nr 4 w Wołominie )

Kategoria B – dla uczniów szkół podstawowych kl. IV-VI:

Zwycięzca – Maja Dybka (kl. VI – Szkoła Podstawowa nr 4 w Wołominie)

Kategoria C – dla uczniów szkół podstawowych kl. VII-VIII:

Wyróżnienie: Małgorzata Rokicka (kl. VII A – Szkoła Podstawowa nr 4 w Wołominie)

Prace uczniów można obejrzeć tutaj:

https://wolomin.org/wyniki-konkursu-troska-o-wode-jest-obowiazkiem-kazdego-czlowieka/

 22 marca przypada Światowy Dzień Wody. Corocznie to święto obchodzone jest pod innym hasłem. Tegoroczne brzmi: „Troska o wodę jest obowiązkiem każdego człowieka”.

Cieszymy się, że nasi uczniowie angażują się w ochronę środowiska na naszej planecie poprzez  aktywny udział w konkursach. Rozumieją i swoimi pracami uświadamiają innym zależności między mądrą gospodarką wodną, a stanem życia społecznego i poziomem życia społeczeństw.

Światowy Dzień wody to okazja do podejmowania tematów o zagrożeniach, które niesie współczesność, takie jak np.:

  • zmiany klimatu,
  • klęski żywiołowe i susze,
  • uświadomienie, że mamy wpływ na te zjawiska, że możemy je ograniczać, zapobiegać lub ograniczać skutki.

Prawie dwie trzecie naszej planety zajmuje woda. Zasoby:

  • 97% to słone morza i oceany,
  • 2,5% to woda słodka,
  • a mniej niż 1% to woda zdatna do picia.

W polskim domu średnio zużywa się:

  • 36% wody do mycia się,
  • 15% do prania,
  • 10% do mycia naczyń,
  • 6% do sprzątania,
  • 3% do picia i gotowania,
  • aż 30% wody do spłukiwania WC.

Proste rozwiązania pozwalają ograniczyć negatywne skutki dla środowiska i zmniejszyć rachunki za wodę np. poprzez:

  • naprawienie wadliwej instalacji wodnej,
  • używanie odpowiednich baterii, perlatora i słuchawek prysznicowych z ogranicznikiem,
  • zakręcanie wody podczas mycia zębów,
  • zainwestowanie w zmywarkę,
  • zbieranie deszczówki itp.

Jak widać woda jest  skarbem, o który musimy dbać.

Dziękujemy wszystkim uczniom za udział w konkursie i gratulujemy zwycięzcom!

Marta Rygało