2i Wycieczka 3

Ślady kultury, literatury i historii na ulicach Starówki i Traktu Królewskiego w Warszawie

Dnia 16 czerwca 2015 roku uczniowie klasy 2i gimnazjum wraz z p. Agnieszką Rygało i p. Małgorzatą Czeżyk-Czyżycką wybrali się na wycieczkę do Warszawy.

Rano zebraliśmy się pod szkołą, aby razem pójść na przystanek. Autobus zawiózł nas pod Błękitny Wieżowiec, gdzie kiedyś znajdowała się Wielka Synagoga.

Następnie przeszliśmy ulicą Bohaterów Getta (przed wojną ul. Nalewki), na której w czasie Powstania Warszawskiego toczyły się walki, co upamiętnia kamienna tablica. Udając się w stronę Starego Miasta przeszliśmy przez park Krasińskich. Spacerując między kamieniczkami dotarliśmy pod pomnik Jana Kilińskiego. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Pomnik Małego Powstańca upamiętniający najmłodszych uczestników Powstania Warszawskiego. Wędrowaliśmy dalej wzdłuż murów obronnych Warszawy docierając na tzw. gnojną górę i Rynek Starego Miasta. Przeszliśmy przez dziedziniec Zamku Królewskiego oglądając pozostałości starej Kolumny Zygmunta. Spacerując Traktatem Królewskim zatrzymaliśmy się przy pomniku Adama Mickiewicza i Bolesława Prusa. Przysiedliśmy na ławeczce obok księdza Jana Twardowskiego i szukaliśmy biedronki w kościele Wizytek.

Wstąpiliśmy również na teren Uniwersytetu Warszawskiego odwiedzić wiecznego studenta Sławka
i zobaczyć armatę na tyłach jednego z uniwersyteckich budynków. W bazylice św. Krzyża zlokalizowaliśmy serce Władysława Reymonta i Fryderyka Chopina.

W drodze powrotnej przeszliśmy „pieszo” przez most Śląsko-Dąbrowski. W całej tej wyprawie nie potrzebowaliśmy przewodnika, bo w tej roli świetnie sprawdziła się nasza wychowawczyni.
Do domu wróciliśmy zadowoleni oraz pełni wrażeń.

P.S Oczywiście, że byliśmy też w McDonalds.