14

Program Ministerstwa Edukacji Narodowej

„Sześciolatku! Nie czekaj! Idź do szkoły! – program konkursowy Ministerstwa Edukacji Narodowej pn.: „Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację dzieci w edukacji szkolnej”.

W roku szkolnym 2012/2013 rozpocznie się realizacja projektu promującego przyjazną adaptację dzieci w edukacji szkolnej. Działania edukacyjno – informacyjno – promocyjne ukierunkowane będą na skuteczne wdrożenie
dzieci 6-letnich do edukacji szkolnej.

Planuje się, że w projekcie udział wezmą dzieci pięcioletnie i ich rodzice, nauczyciele, pracownicy szkół i przedszkoli. Projekt jest adresowany do 11 szkół podstawowych i 7 przedszkoli Gminy Wołomin.

Projekt będzie polegał na prowadzeniu zajęć i spotkań z rodzicami, nauczycielami (oraz pracownikami szkół i przedszkoli), zostanie zorganizowana konferencja informacyjno – promocyjna dla rodziców i nauczycieli szkół podstawowych oraz przedszkoli Gminy Wołomin i Powiatu Wołomińskiego. Planuje się prowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej w lokalnych mediach, na stronach internetowych oraz tablicach informacyjnych: Urzędu Miasta, ZEASiP, szkół i przedszkoli oraz Miejskiego Domu Kultury. Zorganizowane będą dni otwarte w szkołach dla dzieci 5-letnich i ich rodziców. Dzieci 5-letnie będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w klasach pierwszych.

Warto wskazać, że w  Gminie Wołomin zameldowanych jest 590 dzieci 6-letnich oraz 571 dzieci pięcioletnich. W roku szkolnym 2012/2013 do klas I uczęszczać będzie tylko 70 dzieci 6-letnich, co stanowi 11,86% ogółu. W związku z powyższym zasadne jest przeprowadzenie działań edukacyjno-informacyjno-promocyjnych celem zwiększenia liczby dzieci 6-letnich rozpoczynających naukę w kl. I.

Celem projektu jest aktywizacja i angażowanie rodziców, nauczycieli i społeczności szkolnej, w tym samorządu uczniowskiego w proces wdrażania dzieci do edukacji szkolnej, upowszechnienie dobrych praktyk wśród nauczycieli szkół i przedszkoli, podniesienie poziomu wiedzy rodziców w zakresie możliwości i korzyści płynących z wcześniejszej edukacji szkolnej ich dzieci oraz doskonalenie umiejętności nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie współpracy z rodzicami.