Podchody matematyczne
Łamigłówki dla małej główki, czyli garść pomysłów na zabawy z matematyką – taki był cel naszego matematycznego projektu edukacyjnego.
W obecnym roku szkolnym wraz z moimi kolegami, Mateuszem i Grześkiem zrealizowaliśmy projekt
pt.: „Jak zorganizować i przeprowadzić podchody matematyczne?”.
Zaplanowaliśmy dla naszych młodszych kolegów do pokonania trasę z pięcioma samodzielnie wykonanymi zadaniami matematycznymi, które wymagały wykorzystania poznanej wiedzy oraz umiejętności logicznego myślenia. Wśród zadań były: rebusy, łamigłówki, krzyżówki, kolorowanki – wszystko tak wykombinowane,
by zachęcało do nauki liczenia i nie było zajęciem nudnym i monotonnym. Bo dużo chętniej uczyć się,
gdy można wykorzystać wiedzę teoretyczną podczas zabawy i gier matematycznych.
Nauka jest wtedy o wiele przyjemniejsza!
Do projektu zaprosiliśmy uczniów 2 k gimnazjum, którzy zostali podzieleni na 3 grupy pięcioosobowe.
Mieli oni za zadanie jak najszybciej rozwiązać prawidłowo zadania i dotrzeć do wyznaczonego celu,
gdzie czekała na zwycięzców niespodzianka.
Zabawa zabierała sporą dawkę humoru i zapewniła uczniom rozrywkę.
Uczniowie chętnie przystąpili do matematycznych zmagań i z ogromną energią konkurowali ze sobą.
O zwycięstwie zadecydowało to, która drużyna wykona szybciej zadania, ale też czy zadania wykonane zostały prawidłowo. Wygrana drużyna otrzymała słodki upominek.
Nad prawidłowym przebiegiem podchodów czuwała nasza opiekunka projektu, nauczycielka matematyki
i wychowawczyni klasy 2k – pani Monika Włodarczyk.
Aleksandra Chacińska, uczennica kl. 3i