645 X 2024 03 Mzo 2b

Konkursu ekologicznego „MZO z klasą” – głosujemy na projekt klas 4-6

Kreatywność to słowo najlepiej pasuje do naszych Uczniów z klas 4a, 4b, 4c, 4i, 5i, 6c  którzy wzięli udział w konkursie ekologicznym „MZO z klasą” organizowanym przez MZO. Celem jest popularyzowanie wśród dzieci i młodzieży postaw proekologicznych.

Do etapu głosowania przeszły projekty klas:

  • 4c 
  • 5i

PROSIMY O LAJKOWANIE PROJEKTÓW NASZYCH UCZNIÓW!

Link do głosowania na projekt w kategorii klasy 4-6 – tutaj…

 

Każda z klas miała inny pomysł na wykorzystanie surowców wtórnych. Pomoce dydaktyczne, naukowe, meble, przybory biurowe lub przedmioty mające praktyczne zastosowanie – można stworzyć tak wiele, wykorzystując niepotrzebne materiały i dać im nowe życie.

Zwycięzcy ekologicznej rywalizacji nagrodzeni zostaną voucherami w wysokości nawet 5000 zł, na sfinansowanie wyjazdów edukacyjnych lub wycieczek.

Życzymy powodzenia uczestnikom i trzymamy za nich kciuki na kwalifikacje do kolejnego etap konkursu.

Oto wszystkie zgłoszone projekty z klas 4-6:

klasa 4a – wychowawca Marlena Kurek

  • Wykonana praca jest pomocą dydaktyczną z zakresu dziejów geologicznych Ziemi. Obejmuje swoim zakresem pojęcia takie jak rzeźba powierzchni Ziemi, wulkan oraz prezentuje życie na Ziemi w erze mezozoicznej.
    Podstawa wykonanej makiety pozwala przeanalizować budowę stożka wulkanicznego. Może również posłużyć do zwizualizowania sposobu powstawania wulkanów. Górna część pracy jest prezentacją fauny i flory ery mezozoicznej, czasów występowania na powierzchni kuli ziemskiej dinozaurów. Stanowi atrakcyjną pomoc dla dzieci w poznaniu wybranych gatunków tych prehistorycznych stworzeń m.in. brontozaura, pterodaktyla, tyranozaura, stegozaura czy triceratopsa. Trójwymiarowe modele tych zwierząt stanowią pomoc dydaktyczną przy omawianiu różnych sposobów żywienia tych fascynujących stworzeń, odmiennych metod zdobywania pożywienia oraz różnic w budowie, która stanowiła jedną z cech przystosowania ich do życia w odmiennych środowiskach.Pracę wykonano z wykorzystaniem między innymi materiałów takich jak:
    – połamana paleta, kartony po opakowaniach tekturowych, papieru z recyklingu, pustych plastikowych butelek, połamanego plastikowego pojemnika do przechowywania, wsypu ze starej poduszki, zużytych ochraniaczy szpitalnych, zużytego papieru do pakowania, zużytych reklamówek i worków foliowych, połamanych widelców papierowych, pustych opakowań po serkach homogenizowanych, siatce po mandarynkach, opakowaniu po chipsach w tubie, wykałaczek, drucików kreatywnych, mchu, starych świateł od roweru, zużytych kubeczków jednorazowych i talerzyków, farb, kleju, taśmy oraz wyobraźni.

klasa 4b – wychowawca Aneta Jarzębska

  • Czy w twojej sali masz problem ze znalezieniem markera do tablicy, czy też znajdujesz kredki i ołówki na podłodze i nie wiesz, gdzie je odłożyć? Nasza klasa 4b opracowała „organizery”, które pomogą w utrzymywaniu porządku w sali. Opakowania po wyciskanych serkach i musach oraz orzeszkach zamieniliśmy na „kieszonki na markery”, które dzięki doklejonym magnesom można przyczepić na dole białej tablicy. Z drewnianych łyżeczek oraz patyczków stworzyliśmy „piórnik” na znalezione kredki, flamastry, długopisy i ołówki. Drugi organizer na przybory szkolne i biurowe zrobiliśmy z puszek i opakowań po musach owocowych. Dodatkowo umieściliśmy taśmę klejącą oraz zapas kolorowych karteczek. W szklanych słoiczkach po dżemie i przecierach warzywnych są posegregowane pinezki oraz biurowe spinacze. Aby wykorzystać spinacz czy pinezkę do pracy należy odczepić słoiczek, który na spodzie ma zamocowany rzep (aby nie wypadł z organizera), przekręcić słoik do góry nogami, odwrócić go do poprzedniej pozycji, a potem odkręcić nakrętkę. Na wewnętrznej stronie przymocowane są małe magnesy, które przyciągają metalowe artykuły biurowe i z łatwością można wyjąć je nawet z takich małych słoiczków. Z tektury i kartonu wykonaliśmy tablicę na zużyte gumy do żucia. Jeśli komuś przyszłoby do głowy nakleić gumę na spód ławki czy krzesełka w klasie, to bardzo prosimy nigdy więcej tego nie robić i wykorzystać w tym celu naszą „gumo – żujo – łapkę”.

klasa 4c – wychowawca Katarzyna Wołowska

  • „Układ anatomiczny człowieka”. Wykorzystane materiały: plastik, papier, bibuła, guma, gąbka, wata, styropian, glina, kabelki elektryczne, płyta OSB.Specyfikacja projektu: Projekt „Układ anatomiczny człowieka” stanowi pomoc dydaktyczną przydatną podczas lekcji przyrody. Przedstawia on postać człowieka, na której zaprezentowane są poszczególne organy wewnętrzne wykonane w całości z surowców wtórnych.Uczniowie, podzieleni na grupy, wykonali:
    • mózg i nerkę ze styropianu,
    • oczy z piłeczek pingpongowych,
    • uszy z gliny,
    • szczękę z butelki plastikowej i tipsów,
    • tchawicę z rury od odkurzacza,
    • płuca z butelek, rurek i słomek,
    • serce z rurek hydraulicznych, słomek, balona, folii celofanowej, styropianu,
    • wątrobę ze styropianu, bibuły i rurek,
    • trzustkę z folii bąbelkowej,
    • żołądek z rurek,
    • woreczek żółciowy z balona,
    • trzustkę z gąbki i kabli elektrycznych,
    • jelito grube z waty i pończochy,
    • jelito cienkie z elementu zabawki dla dzieci,
    • pęcherz z balona i słomek,
    • Poszczególne organy, wraz z opisami, zostały przyklejone na postać człowieka wyciętą z płyty OSB.

klasa 4i – wychowawca Mariola Sobolewska

  • Klasa wykonała duże liczydło do obliczeń matematycznych z papierowych tub po tkaninach, resztek folii bąbelkowej, kawałków sznurka, torebek foliowych oraz kartonu z makulatury. Dzięki liczydłom uczniowie mogą zapoznać się ze sposobami liczenia, jakie stosowano przed wprowadzeniem do powszechnego użytku kalkulatorów. Po pracy na lekcji dzieci mogą odpocząć na własnoręcznie wykonanym siedzisku.  Jest ono dwuosobowe, ma dwie wygodne pufy z kartonowych rurek, tektury i miękkiej folii bąbelkowej. Oparcie ozdobione jest różnokolorowymi nakrętkami i resztkami folii.

klasa 5i – wychowawca Beata Mrozowska

  • Droga do szkoły, droga do domu… Zasady ruchu drogowego. Makieta miasta jest przeznaczona do wykorzystania w szkole. Ma rozmiary 2m x 2m. Będzie służyć do tłumaczenia przez nauczyciela zasad ruchu drogowego uczniom klas 1-3oraz uczniom klas czwartych, którzy przygotowują się do egzaminu na kartę rowerową. Składa się z kartonowych budynków i ulic (z przejściem dla pieszych), kartonowych samochodów oraz kartonowego roweru, znaków drogowych oraz postaci Pana Stopka.Praca została wykonana z używanych kartonów z makulatury (pomalowanych farbami), starych słomek (znaki drogowe) oraz korków i plastikowych butelek (Pan Stopek).

klasa 6c – wychowawca Maria Szulim

  • Klasa przygotowała grę dydaktyczna pt. Jak dobrze znasz lektury?
    Uczniowie wykonali charakterystyczne elementy kojarzące się z przeczytanymi lekturami, np. postać, przedmiot, miejsce. Znaleźć tu więc możemy guzik z Akademii Pana Kleksa, latarnię z Latarnika, Tajemniczy ogród, róg bawoli i grzyba z Pana Tadeusza, osóbkę – króla Maciusia I oraz wiele innych. Gra ta będzie służyła jako pomoc dydaktyczna na lekcjach języka polskiego, zarówno podczas omawiania danej lektury jak i na lekcjach powtórzeniowych.

 

Link do głosowania na projekt w kategorii klasy 4-6 – tutaj…

 

Zobacz galerię obrazków – wszystkie pracy zgłoszone do konkursu