2019 05 Gory 02

Wyprawa w Góry Świętokrzyskie

Od 06.05.19 do 08.05.19 klasy IIIa, IVi, Vb i Vi  spędziły 3 wspaniałe dni na  Zielonej Szkole w Górach  Świętkokrzyskich.  Co zwiedzaliśmy?

Pierwszego dnia wycieczki  weszliśmy  z przewodnikiem od miejscowości Nowa Słupia na Święty Krzyż /3km/ tzw. drogą królewską( 595m. n p m). To najwyższy szczyt najstarszych gór w Polsce – Gór Świętokrzyskich. Było ciężko, bolały nas nogi, ale daliśmy radę. Na szczycie mieści się zabytkowy klasztor z bardzo ciekawymi podziemnymi kryptami, które również zwiedzaliśmy.

Następny dzień spędziliśmy w Parku Rozrywki i Miniatur  SabatKrajno. Było super. Najpierw obejrzeliśmy film w kinie 6D, a następnie bawiliśmy się w lunaparku. Mogliśmy korzystać ze wszystkich atrakcji, takich jak: strefa dmuchanych zamków z 7 metrową zjeżdżalnią czy dmuchaną dżunglą, elektryczne łódeczki i bawialnia w postaci stacji kosmicznej. Również Autodrom, karuzela Crazy Yacht imitująca sztorm oraz Eurobungee. Później pani przewodnik oprowadziła nas po parku miniatur gdzie  przenieśliśmy się na wszystkie kontynenty świata aby poznać kulturę i architekturę z najróżniejszych zakątków globu. W parku znajdują się miniatury najsłynniejszych budowli świata oraz niezwykłych miejsc stworzonych przez naturę. Prawie wszystkie miniatury zostały wykonane w skali 1:25.

To jeszcze nie koniec atrakcji tego dnia! Po obiedzie pojechaliśmy do Muzeum Zabawek w Kielcach gdzie zwiedzaliśmy zabawki, którymi bawili się nasi rodzice, dziadkowie, a nawet pradziadkowie.  Najstarszym eksponatem muzeum  jest niemiecka lalka woskowa z końca XVIII wieku. Muzeum posiada kolekcje lalek w historycznych strojach z przełomu XIX i XX wieku z sygnowanymi główkami wykonanymi z porcelany polewanej, biskwitu lub z papier-maché. Wymienić trzeba również pochodzące z XIX wieku żołnierzyki ołowiane, niemiecką miniaturową maszynę do szycia, rzutnik na szklane przezrocza i kilka kompletów takich przezroczy z okresu od 1900 do 1926 roku firmy Braci Bing z Niemiec. Później przespacerowaliśmy się po głównej ulicy Kielc ul. Sienkiewicza.

Po powrocie do ośrodka w godzinach wieczorowych upiekliśmy kiełbaski na ognisku i potańczyliśmy przy muzyce (głównie dziewczyny).

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy  Pradziejowe kopalnie krzemienia brunatnego w Krzemionkach. Przeszliśmy trasą turystyczną, która  liczy ok. 1,5 km długości i prezentuje oryginalne wyrobiska neolitycznych kopalń, hałdy górnicze oraz zagłębienia poszybowe składające się na wyjątkowy krajobraz przemysłowy sprzed 5000 lat. Najciekawszą częścią trasy jest jej fragment poprowadzony pod ziemią. Trochę się baliśmy zejść, ale przezwyciężyliśmy strach i wszyscy  dzielnie zeszliśmy głęboko pod ziemię. Było super!

Po zjedzeniu obiadu w MacDonald’s w Ostrowcu Świętokrzyskim wróciliśmy w godzinach wieczorowych pod Naszą szkołę gdzie czekali na Nas stęsknieni rodzice.