Mazury 6

Wycieczka na Mazury

Uczniowie klas 7i, 7a, 7b, 8b wraz z Paniami Agnieszką Piasecką, Sylwią Żmudą, Bożeną Kowalewską i Edytą Kaczyńską spędzili cztery wspaniałe dni (od 28 do 31 maja 2019r.) na Mazurach.

Pierwszego dnia po długiej a zarazem przyjemnej podróży, udaliśmy się na spacer po Starówce w Olsztynie, potem poszliśmy do Planetarium, gdzie obejrzeliśmy seans o naszej galaktyce oraz pokaz nieba nad Warmią. Z zainteresowaniem śledziliśmy najważniejsze gwiazdozbiory i ich położenie w różnych porach roku. Po dotarciu do Ełku, wreszcie mogliśmy wybrać pokoje, w których ulokowaliśmy się zgodnie z planem. Poszliśmy szybko spać, bo byliśmy zmęczeni po wspaniałej dyskotece.

Drugi dzień rozpoczął się deszczowo, to jednak nas nie zniechęciło i wyruszyliśmy do Wigierskiego Parku Narodowego (WPN), który jest jednym z największych parków narodowych w Polsce. Obejrzeliśmy film o tamtejszych zwierzętach oraz wystawę przyrodniczą Nad Wigrami i wystawę etnograficzną „Ocalić od zapomnienia”, po czym wzięliśmy udział w ekscytującej grze dydaktycznej. Na sam koniec naszej wyprawy do WPN odbyliśmy spacer z przewodnikiem ścieżką edukacyjną Las.
Po obiedzie ok. godziny 17 udaliśmy się do parku wodnego, gdzie świetnie się bawiliśmy, pluskając w wodzie. Na kolację zjedliśmy kiełbaski, które sami sobie upiekliśmy na ognisku. Tego dnia świętowaliśmy również urodziny Pani Edyty.

Trzeciego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Świętej Lipki zwiedzać Sanktuarium Maryjne. Dowiedzieliśmy się, że z powodu licznych grup pielgrzymów, Święta Lipka często nazywana jest „Częstochową Północy”. Naszą uwagę zwróciły barokowe organy z ruchomymi figurkami, wykonane w 1721r. Następnie pojechaliśmy do malowniczego miasteczka Reszel, gdzie podziwialiśmy przepiękny zamek biskupów warmińskich oraz gotyckie mosty. Kolejny cel wycieczki to Wilczy Szaniec. Zwiedziliśmy tam kwaterę główną Adolfa Hitlera. W drodze powrotnej słuchaliśmy opowieści przewodnika. Poznaliśmy różne ciekawostki związane z Mazurami i Warmią.

Ostatniego dnia odwiedziliśmy Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie. Spacerując z przewodnikiem widzieliśmy zwierzęta z bliska m.in. sarenki, perliczki, wilki, jelenie, osły. Mieliśmy też możliwość pogłaskać i nakarmić je. Następnie po drodze do Wołomina odwiedziliśmy restaurację pod złotymi łukami (Mc Donalds). Przed 18.00 byliśmy już pod szkołą w Wołominie.

Przez te cztery dni przeżyliśmy bardzo ciekawą, pełną wrażeń oraz przygód wycieczkę. Wróciliśmy z większą wiedzą oraz chęcią do poznawania kolejnych regionów, zabytków i niezwykłych miejsc.