Gory Stolowe 3

Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

19 maja 2015 wyjechaliśmy na czterodniową wycieczkę, uczniowie klas szóstych i drugich gimnazjum. Po długiej, ale bardzo przyjemnej podróży zwiedziliśmy Twierdzę Kłodzką. Potem wzięliśmy udział w pokazie produkcji papieru czerpanego w Muzeum Papiernictwa w Dusznikach. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w cudownie położonym ośrodku „Strzecha” w Dusznikach.

Drugi dzień był bardzo deszczowy, ale mimo tego o godzinie 10.00 udaliśmy się do Kaplicy Czaszek w Czermnej. Stamtąd ruszyliśmy do pijalni wód w Kudowie. Tam też w czasie krótkiego spaceru podziwialiśmy piękny park zdrojowy. Dzień zakończyliśmy w skansenie w Pstrążnej i biorąc udział w lekcji muzealnej „Od ziarenka-przez mąkę-do bochenka”. Upiekliśmy pyszne chleby, który ze smakiem zjedliśmy.

Nasz przedostatni dzień zaczął się bardzo ciekawie, ponieważ pierwszą atrakcją było przejście przez labirynt Błędnych Skał. Potem wróciliśmy do Twierdzy Kłodzkiej, by zwiedzić też labirynty, ale podziemne, w których było trochę strasznie, a zarazem bardzo ciekawie. Kolejna atrakcja to zdobycie Szczelińca, najwyższego szczytu Gór Stołowych.

Ostatniego dnia,w drodze powrotnej zwiedzaliśmy Wrocław, gdzie zobaczyliśmy m.in.: Ostrów Tumski, budynki Uniwersytetu, gotycki ratusz, kamienice „Jaś” i „Małgosia”, ulice Jatki oraz Plac Solny. Dowiedzieliśmy się również, że to piękne miasto słynie z krasnoludków, których jest tam ok. 300. Potem podziwialiśmy piękną Panoramę Racławicką. W drodze powrotnej odbył się konkurs z nagrodami.

Wróciliśmy ok. godziny 21.00, z autokaru wychodziliśmy z niechęcią, ponieważ ta wycieczka była, naprawdę świetna.

Ania Kowalczyk, Ada Ordyniak, Karolina Parypińska, Weronika Klik
kl. 6c

Uczniowie z Zielonych Klas 6B i 6C w czasie wycieczki zgłębiali swoją wiedzę na temat Parku Narodowego Gór Stołowych. Poznawali rośliny i zwierzęta Sudetów, zabytki Wrocławia, Kotliny Kłodzkiej. Uczestniczyli w lekcji pieczenia chleba w skansenie w Pstrążnej, byli w Muzeum Papiernictwa w starym młynie w Dusznikach, gdzie obserwowali produkcje papieru. Najbardziej zachwyciły Błędne Skały i labirynty skalne na Szczelińcu Wielkim (919m n.p.m.).
Wyjazd dla Zielonych Klas dofinansował Wydział Ochrony Środowiska.